Nog 1 nachtje slapen. - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje slapen. - Reisverslag uit Breezand, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje slapen.

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Januari 2013 | Nederland, Breezand

Beste allemaal,

Op dit moment zit ik lekker thuis op de bank, terwijl het buiten vriest, sneeuwt en er een gure wind waait. Voor mij op tafel staan nog een paar cupcakes (door Karen gebakken) met Zuid-Afrikaanse vlaggetjes erin gestoken. Mijn vader grinnikt om de verhaaltjes die iedereen tijdens de afscheidsborrel in een boekje heeft geschreven en die ik pas in het vliegtuig mag lezen. Gister een geweldig leuke avond gehad. Met heel veel lieve mensen gezellig geborreld en een hilarische speech van mijn grote vriend Martin gehad. Voor de mensen die het gemist hebben; het was een zeer gevoelig verhaal (met een knipoog) waarin Martin (held) openhartig zijn gevoel blootlegde door te vertellen over het aftellen tot mijn terugkomst met rode rozen, dat afscheid nemen niet bestaat en hij heeft plannen voor een rooster zodat alle vrienden om beurten mijn ouders gezelschap kunnen houden.

Naast deze speech heb ik ook een geweldig keezbord van de meiden gekregen, met foto’s en een mooie spreuk (ik zal maar citeren; “Lieve Marieke, dit is om keezen met een neger van je bucketlist af te strepen” ). Ik ben blij dat ik dit mooie spelletje dus niet hoef te missen als ik in Zuid-Afrika zit! Drop, foto’s, mooie boekjes, gelukspoppetjes, lieve kaarten en van de aanhangvrienden- en vriendinnen een pakketje dat al 5x is in-en uitgepakt door nieuwsgierige aagjes die al gezien hebben wat ik morgenavond pas ga zien (ook dit cadeau dient wederom pas in het vliegtuig uitgepakt te worden, ik ben erg benieuwd!).

Nadat iedereen me een ‘veelgelukpleziersuccesdoevoorzichtigengenietervanvoordatjehetweetishetalweerpoldersekermis’-wens had gewenst, werden de laatste gasten uitgezwaaid en konden Anne en Jojan (mijn vriendinnen uit Volendam & ’t Gooi die als ‘verrassing’ ((aangezien Anne geen geheim kan bewaren, had ik al zo’n vermoeden dat ze voor mijn vertrek nog wel voor mijn neus zouden staan)), Stefan en ik lekker naar bed.

De koffer is zo goed als ingepakt en ik ben er eigenlijk wel klaar voor. Morgen om 14:00uur gaan we op weg naar Schiphol, papa, mama en Stefan brengen mij weg. Op Schiphol staan Ingeborg en Marloes nog op mij te wachten, waarna ik vervolgens samen met Lisanne om 17:55uur de lucht in ga, op weg naar Londen. De laatste weerberichten over Londen Heathrow zijn niet zo best, vanwege de sneeuw zijn er namelijk heel wat vluchten geannuleerd. Hopelijk stopt het vanavond met sneeuwen, zorgt het weer niet voor problemen en kunnen we onze aansluiting naar Zuid-Afrika gewoon halen. Dinsdagochtend om 8:55uur (Zuid-Afrikaanse tijd, het is daar een uur later dan hier in Nederland tijdens de zomertijd) landen we op Kaapstad. Als het goed is worden we op het vliegveld opgewacht door iemand van het International Office van de universiteit, die ons naar Stellenbosch brengt. Stellenbosch ligt op 40 km afstand van Kaapstad, dus dit ritje is zeker te overzien. Woensdag beginnen de oriëntatiedagen en op zaterdag óf zondag staat er al een georganiseerde trip naar Kaapstad gepland. Laat ik er nog even aan toevoegen dat het in Stellenbosch nu zo’n 26 graden is, dus dat de slippertjes en korte broeken snel de koffer uitgesleurd zullen worden (http://www.weeronline.nl/Afrika/Zuid-Afrika/Stellenbosch/2299753).

Straks ga ik nog even lekker aan de snert, een patatje met een kroket en morgenmiddag voor vertrek alvast maar warm eten, oftewel; boerenkool met worst. Net met Stefan nog even de kou getrotseerd voor een afscheidswandelingetje door Breezand. Zelfs nog even op het ijs gestaan (niet om te schaatsen i.v.m. angst voor gebroken polsen en dergelijke). Vanavond de laatste apparaten in de oplader en het laatste nachtje in Breezand. Morgen is het dan eindelijk 21 januari en gaat het avontuur beginnen!


PS: op verzoek: mijn skypenaam is MariekevLierop :)

  • 20 Januari 2013 - 19:24

    Rob En Yvonne:

    wat een lekker uitgebreid verhaal ,leuk om te lezen.
    Ga zo door in afrika en dan kunnen we je goed volgen
    daar verheugen wij ons nu al op
    fijne reis
    gr. rob en yvonne

  • 20 Januari 2013 - 20:30

    Remco & Miranda:

    Nu begint de grote reis echt!
    Goed om te lezen dat je gisteren hebt genoten, wij vonden het ook erg gezellig!
    En we zien alweer uit naar je volgende verhaal.
    Veel plezier en alvast een goede reis!!

    Groetjes Remco & Miranda

  • 20 Januari 2013 - 21:25

    Mams:

    Saampjes nog even een Afrikaans afscheidswijntje en dan nog één nachtje in je eigen 'nessie'!!
    Kan morgen eindelijk je avontuur beginnen.

  • 20 Januari 2013 - 21:47

    Ginny:

    van -5 naar 26 graden...niet verkeerd! Bon voyage!

  • 20 Januari 2013 - 22:53

    Esther:

    Hoi Marieke,

    hier wat problemen gehad met laptop maar zie dat ik nog net op tijd ben om je heeeeeel veeeeeel plezier toe te wensen in het verre Zuid Afrika! Spannend hoor, en wat een heerlijk vooruitzicht zeg die 26 graden, ietsje jaloers op hoor.....wij hier zo ongeveer de hele wintergarderobe over elkaar heen aan en jij zo ongeveer alles uit! haha
    We gaan je verhalen in ieder geval gezellig volgen en tot over een half jaar,
    genieten maar!
    Groetjes Arjen, Esther, Luc, Michelle en Denise

  • 21 Januari 2013 - 00:16

    Marieke B:

    Mariek!! heeeel veeel plezier!
    hoop dat je een leuk afscheidsfeest heb gehad, is wel goed gekomen zo te lezen !;)

    xx Marieke

  • 21 Januari 2013 - 08:43

    Ineke:

    Hoi Marieke, Goede reis en geniet ervan!
    Groetjes Leo en Ineke

  • 21 Januari 2013 - 09:20

    Wilma :

    Vlucht maar uit dit waardeloze ;-} weer ...... veel plezier en goede reis xxx

  • 21 Januari 2013 - 10:11

    Anneke Van Lierop:

    Hallo Marieke.
    Heb je eerste verhaal gelezen.
    De dag voor je grote avontuur,we gaan je zeker volgen.
    Ik wens je een hele goeie reis.en heel veel plezier in Afrika.
    Gr Ome Henk en tante Anneke xxxx

  • 21 Januari 2013 - 11:01

    Chris & Sonja:

    Wat een leuk verhaal, blijf zo boeiend schrijven dan hangen we aan je lippen de komende half jaar. Een goede reis. Heel veel plezier, geniet ervan en succes met je studie.
    Gr Chris en Sonja

  • 21 Januari 2013 - 11:14

    Nel Meijer:

    Hoi Marieke

    Leuk verhaal laten er zo nog maar meer komen Een hele goeie reis en veel plezier
    Succes met je studie .we blijven je volgen

    Liefs ome Ton en tante Nel Xxxxx

  • 21 Januari 2013 - 11:27

    Tineke Van Den Berg:

    Marieke
    Mooi verhaal
    Nu begint je reis
    Maak er een onvergetelijke ervaring van
    Geniet van alles wat er op je weg komt
    Heb een veilige vlucht
    Goede reis en stuur wat warmte deze kant op
    veel liefs van ons

    Tante Tineke

  • 21 Januari 2013 - 13:33

    Tante LIda :

    Hoi Marieke,

    Wat een leuk verhaal, geniet ervan en heel veel plezier, ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Groetjes Ome Kees Tante Lida en Carola.

  • 21 Januari 2013 - 13:52

    Petra Kaak:

    Marieke ,
    Wat heb je dit al mooi geschreven , we kijken nu al uit naar je verdere verhalen .
    Een hele goeie reis en heel veel succes en plezier daar !!
    Groetjes ome Jan en tante Petra . xx

  • 22 Januari 2013 - 12:27

    Oma Van Klink:

    hallo marieke
    geniet van je afrika avontuur we blijven je volge n
    zijn jaloers op de temperatuur daar hier koud
    oma van klink

  • 23 Januari 2013 - 13:13

    Miranda W:

    Hoi Mariek,

    Wat kun jij lekker schrijven! Je eerste verhaal heb ik helemaal gelezen tijdens mijn pauze ;-)
    Heel veel plezier en geniet er lekker van (die wens had je van mij nog niet gehad).
    Goed insmeeren hè ;-P SPF-je 50 (MINIMAAL haha)

    Liefs,
    Je huidtherapeutje ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 06 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1646
Totaal aantal bezoekers 24335

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 26 Juli 2013

Studeren in Stellenbosch

Landen bezocht: